Google verí v uzatvorenie partnerstva s online reklamou s Yahoo!

09.05.2008 Celý región

Mountain View 9. mája (TASR) - Firma Google je presvedčená, že uzavrie partnerstvo s konkurenčným Yahoo! na poli online reklamy. Tým by Yahoo! úplne odstavil Microsoft, ak by sa ten rozhodol podať na internetovú firmu novú ponuku.
\"Rokovali sme s vedením Yahoo! a sme pripravení s nimi spolupracovať, \" povedal novinárom spoluzakladateľ najväčšieho online vyhľadávača na svete Sergey Brin pred začatím štvrtkovej výročnej schôdzky akcionárov. Ani Brin ani výkonný riaditeľ Google Eric Schmidt nespresnili, ako ďaleko sú firmy v rokovaniach potom, čo koncom apríla ukončili dvojtýždňové testovanie systému AdSense od firmy Google na stránkach Yahoo!.

Keďže Google má lepšiu technológiu, na základe ktorej môže vyselektovať viac ziskovej reklamy, aliancia by pomohla Yahoo! dostať sa z dlhodobých problémov. Tie pôvodne využil Microsoft a podal ponuku na jeho prevzatie.

Softvérová firma síce tesne pred odstúpením od kúpy ponuku ešte zvýšila z pôvodných 31 na 33 USD za akciu (658,34 Sk), no nakoniec sa rozhodla súboj s Yahoo! vzdať. Ako informovala, jednou z príčin jej odstúpenia od akvizície Yahoo! bola práve ochota firmy podriadiť svoj systém online reklamy systému firmy Google.

Tá sa ani netají tým, že reklamné partnerstvo s Yahoo! bolo súčasťou boja proti ponuke Microsoftu. \"Sme presvedčení, že firmy by mali mať možnosť slobodne rozhodovať o svojom osude, \" povedal Brin. \"To nie je o zámernom rušení akejkoľvek dohody. V Yahoo! boli pod nepriateľským tlakom a my sme chceli iba docieliť, aby mali aj iné možnosti, \" dodal.

Schmidt, naopak, neskrýval spokojnosť, že sa Google podarilo donútiť Microsoft ponuku stiahnuť. Ako povedal, Google chcela za každú cenu udržať Yahoo! mimo vplyvu Microsoftu. Obáva sa totiž, že najväčší výrobca softvéru na svete by mohol potom zneužiť svoj vplyv v oblasti internetovej pošty a instant-messagingu.

Aj keď Microsoft dal najavo, že sa už o Yahoo! pokúšať nebude a radšej zvolí iné možnosti, ako podporiť svoj slabý internetový biznis, niektorí investori nevylučujú, že môže podať novú ponuku. Stačí, ak sa Yahoo! ani v nasledujúcich mesiacoch nebude dariť.

Partnerstvo medzi Google a Yahoo! sa totiž určite dostane pod drobnohľad regulačných orgánov, keďže ide o svetovú jednotku a dvojku na poli online vyhľadávania ako aj dominantné firmy v oblasti internetovej reklamy. Spoločnosti kontrolujú asi 80 % amerického trhu s internetovou reklamou. Americké ministerstvo spravodlivosti sa už začalo zaujímať aj o ukončený dvojtýždňový test systému AdSense.

Analytici predpokladajú, že ak má Google uzavrieť dohodu s Yahoo! , urobí to tak, aby prešiel cez regulačné úrady. Mohol by to urobiť cez partnerstvo, ktoré by fungovalo na spôsob aukčného systému. To by umožnilo iným rivalom, napríklad aj Microsoftu, umiestňovať svoje reklamné bloky na stránkach Yahoo!.
Informovala o tom agentúra AP.
 

Vyberte región